GlassEye helpdesk

Neem een kijkje op deze pagina. Het programma werkt vrij eenvoudig en het heeft niet veel vermogen nodig op uw pc. Als er problemen zijn kunt u deze meestal gemakkelijk zelf oplossen, zonder ICT- ondersteuning. Foka werkt rechtstreeks met de fabrikant in Amerika met als grote voordeel ook een helpdesk in het Nederlands te kunnen geven en werkt uit voorraad. Daarbij is Foka meer dan 25 jaar ervaringsdeskundig. Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen.

Registratie nieuwe software

Voor de registratie is het belangrijk om eerst bijgaande instructies te lezen: Registratie uitleg

Gebruiktips

Het programma is veelomvattend. We adviseren om met behulp van de handleiding het programma alle functies te leren. De Nederlandse handleiding is online te bestellen. De Engelstalige handleiding is vanuit het helpmenu in het programm vindbaar. Ook hebben we een aantal extra tips verzameld. Deze tips kun je hier downloaden: GlassEye gebruikerstips.

Software vanaf Pro met CD of USB

Veel computers hebben geen USB-poort meer. Daarom zijn wij overgestapt naar het digitaal versturen van de software. Na de bestelling versturen wij eenmalig de bestanden via wetransfer. U kunt dan het programma met alle functies installeren.

Maak een back-up

Als u grote veranderingen aan uw computer doet is het belangrijk uw licentie vooraf veilig te stellen. Lees hoe dat moet bij "licentie overzetten".

Licentie overzetten

Gebruik van het commando 'Park License on Server ". U krijgt dan een tijdelijk nieuwe code waarmee u het prgramma later weer kunt (re)activeren.

  1. Kies ‘Park License on Server’ of ‘Transfer License’.
  2. U krijgt via deze optie een nieuwe, tijdelijke code.
  3. Deze code kunt u op een andere computer invoeren, nadat u Glasseye heeft gedownload via http://www.dfly.com/download.html.

Windows 10

Bij de nieuwe windows versies verschijnen helaas wat kleine problemen met GlassEye. De problemen met Windows 10 zijn gemakkelijk op te lossen door een instelling te veranderen op de computer. Kijk hier om de laatste versie te downloaden:www.dfly.com/latestVersion.asp Het probleem kan zich bij een nieuwe licentie als bij het overzetten van een licentie voordoen. Als u eenmaal de instelling aangepast heeft werkt het programma weer uitstekend.

  • Download: www.dfly.com/downloads/FixWin.exe
  • U moet het gedownloade bestand uit te voeren als administrator. Open de map met het bestand (waarschijnlijk de map "Downloads"), klik met de rechtermuisknop en kies "Als administrator uitvoeren". Als u een beveiligingswaarschuwing krijgen, klikt u op "Ja" om het programma te draaien.
  • Door steeds toenemende Windows beveiliging kunt u de volgende waarschuwingen tegenkomen: "Windows SmartScreen voorkomen een onbekende app starten. Running deze app kan uw pc in gevaar brengen." Mocht u deze waarschuwing zie, kies "Meer info" en vervolgens op "Run toch".
  • Zodra de software actief is, klikt u op de "Fix" knop en u bent klaar.

Standard Edition & Professional Edition

  • Deze edities van Glass Eye 2000 lopen met al hun functies ingeschakeld op Windows 8-10, maar het script hierboven voorzien voor de Professional Plus Edition moet worden gedownload en uitgevoerd, hoewel er geen functies worden uitgeschakeld.

Professional Plus Edition

  • Het is op dit moment helaas niet mogelijk om EMF / WMF / DXF / DWG import te bieden / of export, maar deze FAQ updaten we zodra mogelijk.

Tabblad glas wordt niet getoond

  • Het ontbrekende tabblad "Glas" heeft te maken met een beveiligingsovertreding. Dat wil zeggen, als de software vermoedt dat iemand met de licentie knoeit, reageert deze door functies te verwijderen. Dit is echter niet altijd correct en kan bijvoorbeeld komen door een firewall. Probeer de software opnieuw te installeren. Als dit na 1x niet opgelost is, zal dragonfly je technisch ondersteunen voor een oplossing. Zie onderaan deze pagina de contactgegevens.

Error bij opstart programma

        Stuur een printscreen per email naar glasseye: vraag een resetcode aan. Mocht de resetcode niet zorgen voor een opstart van het programma, ga dan naar dfly.com en download het programma opnieuw. Let op: Verwijder het programma

niet

        eerst van de computer.


error Standaard versie of probeerversie downloaden? Klik hier gratis de dertig-dagen probeerversie http://www.dfly.com/download.html.

Programma op naam

Doordat het programma persoonlijk op naam (emailadres) staat is het niet gemakkelijk overdraagbaar. Het is wel mogelijk om rechtstreeks bij GlassEye een verzoek te plaatsen om de licentie over te zetten. Dit kan alleen vanuit het orgineel geregistreerde emailadres.

Technische support

Voor technische ondersteuning neemt u contact op met de software leverancier Dragonfly Amerika support@dfly.com (Engelstalig). Door een goede beveiliging van het programma heeft Foka helaas geen toegang om technische support te geven en kunnen wij alleen gebruikersondersteuning geven. Gelieve ons wel te informeren, zo kunnen wij een zo goed mogelijke support bieden en de reactie-tijd kort houden. Dat kan naar info@fokaglasinlood.nl. Houdt rekening met een reactietijd van circa 2 werkdagen.

Reference statuscode Registration log.pdf:
Deze gegevens heeft support@dfly.com nodig van u om technische ondersteuning te kunnen geven. De licentiecode is niet nodig. Uw licentie staat op mailadres geregistreerd en is gekoppeld aan deze twee actuele codes.

Producten